A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Egészen 2025. január 1-jéig tilos lesz a 2026-os szabályrendszer szerint épített autók kapcsán szélcsatornás és CFD-teszteket végrehajtani.
Az F1 Bizottság döntése alapján a csapatok nem fejleszthetik és nem tesztelhetik az új 2026-os szabályrendszer szerinti autókat a 2025-ös évad kezdete előtt. A szabályokat a 2023-as és 2024-es sportszabályzatokban módosították, és ezekben az időszakokban csak olyan autókkal lehet szélcsatornás teszteket végezni, amelyek megfelelnek az adott évek technikai szabályozásának. A fékteljesítményt és megbízhatóságot tesztelő fékpados teszteken kívül nem szabad az új szabályoknak megfelelő autókkal tesztelni. Azonban a csapatok továbbra is fejleszthetnek és kutatás-fejlesztési munkálatokat végezhetnek a 2026-os autók kapcsán, amelyek nem esnek az aerodinamikai tesztelés korlátozásai alá. További szabályváltozások is történtek, például a gumitesztre hatnapos emelkedést jelentettek, és az FIA lehetőséget kapott az esős versenyeken felvert vízpermet csökkentésére irányuló kísérletezésekre. Az állórajt bejelentésére vonatkozó időt a start előtt egy perccel rövidítették, és a bokszutca nyitását 40 perccel a start előttre hozták. A technikai ellenőrzésre vontakozó előírások is változtak, mostantól konkrét autókat választ ki az FIA az alaposabb ellenőrzésre.